Volgers

dinsdag 15 november 2011

tutorial - ster

Zgodnie z obietnicą, przedstawiam sposób plecenia gwiazdki. Muszę powiedzieć, że podziwiam osoby, które często robią tutriale. Jest to naprawdę bardzo czasochłonne. Ale do rzeczy, na początku pokażę podstawowe wiązania zwane: lark's head knot, overhand knot, flat knot i double half-hitch knot. Nazewnictwo angielskie z tego względu, że nie znam polskich nazw.  Myślę, że zdjęcia mówią same za siebie jak trzeba wiązać, więc nie będę opisywać.



Potrzebne będą:
- nici do micro-macrame, 20 kawałków o długości 8,3 cm (osobiście wzięłam dłuższy kawałek, bo łatwiej się wiąże), użyłam nici C-lon, ale myślę, że cienki kordonek rownież się nadaje
- imitacja perły o średnicy 8 - 10 mm (środek gwiazdy)
- 5 korali o średnicy 8mm (w przykładzie są to zielone korale)
- 10 korali o średnicy 6 mm (w przykładzie są to przezroczyste korale)
- 10 korali o średnicy 4 mm
- pudełeczko z drobnymi koralikami, wielkość 2 mm

Oczywiście można użyć innych rodzai i rozmiarów korali.

Zdjecie nr 1

Zdjęcie nr 1 - Bierzemy jeden z 20 kawałków nici i przewlekamy przez nie koralik o średnicy 8-10 mm, pozostawiając kółko o średnicy 1 cm lub więcej. Po prawej stronie wiążemy 9 kawałków, korzystamy z węzła zwanego lark's head knot. Pozostałe 10 nici wiążemy po drugiej stronie koralika, również węzłem lark's head knot.

Zdjecie nr 2
Zdjecie nr 3
Zdjęcie nr 2 - Przekładamy końce nici, na której jest nawleczony koralik, tak jak na zdjęciu. I zaciągamy aby wokół koralika utworzyło sie kółko z nićmi (zdjęcie nr 3)

Zdjecie nr 4
Zdjecie nr 5
Zdjecie nr 6
Zdjecie nr 7
Zdjęcie nr 4 - dzielimy nici na 5 grup, które zawierają 8 sznurków.  Każdą grupę (8 sznurków ) dzielimy na pół i wiążemy węzłem double half-hitch knot (zdjęcie nr 5). Czynność tą powtarzamy jeszcze raz, czyli wiążemy 2 razy według double half-hitch knot, z czego powstanie trójkat, tak jak na zdjęciu nr 6. Na zdjęciu nr 7 widać wszystkie wyplecione trójkaty, jest ich 5.

Zdjecie nr 8
Zdjecie nr 9
Zdjęcie nr 8 - Nakładamy na 2 środkowe nici koralik o średnicy 8 mm, na dwie boczne nici nakładamy drobne koraliki. Wiążemy flat knot i nakładamy koralik o średnicy 6 mm. Wykańczamy węzłem flat knot. Na ostatnim zdjęciu (zdjęcie nr 9) widać wszystkie długie ramiona gwiazdy.


W ten sam sposób wyplatamy krótsze ramiona gwiazdy. Najpierw nakładamy koralik o rozmiarze 6 mm, na boczne nitki nawlekami drobne koraliki i wiążemy węzłem flat knot. Później zakładamy koralik o rozmiarze 4 mm i kończymy węzłem flat knot. Na dwie boczne nitki nakładamy drobne koraliki ok. 14 sztuk i łączymy (flat knot) z dłuższym ramieniem.

Na końcu łączymy wszystkie nici danego ramienia, używając węzła overhand knot. I tak oto mamy gwiazdkę:-)
Jeśli macie jakieś pytania to chętnie na nie odpowiem.


5 opmerkingen:

  1. podziwiam... zgubiłam się co robić z tymi sznurkami już w pierwszym momencie. Ale to dlatego, ze ja jakoś ciemna jestem :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. w razie pytan, czy nie jasnosci prosze pytac:-) to moj pierwszy tutorial, po ktorym doszlam do wniosku, ze sie nie nadaje... hehe... wole usiasc z kims i wtedy wytlumaczyc i pokazac.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. To tylko wygląda tak prosto. W rzeczywistości jest mocno skompikowane. Bardzo podziwiam!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o rany... ile tych sznureczków... ja bym się poplątała, zaplatała i na pewno nie rozplątała... hehehe - a efekt - przepiękny

    Dziękuję za udział w moim candy - dziś - losowanie! Życzę powodzenia!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het bezoek en reactie:-)
Dziękuję za odwiedziny i komentarz :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...